tototo.reismee.nl

TOTOTO oftewel Tony to Tokyo

Dit jaar gaat het er van komen, vorig jaar was mijn brommer noodgedwongen in Venezuela achter gebleven zodat ik nog een jaar in Zuid-Amerika rond moest rijden wat niet echt een straf was.


Had al jaren uitnodiging van een Japanse journalist Mino , van het Japanse Harley blad VIBES welke al enkele keren over mij in zijn blad gepublisiteerd had, om naar Japan te komen. Toen ik hem zei dat hij mij dan in de haven op moest komen halen werd hij even stil, hij was in de veronderstelling dat ik met de vlieger zou komen, maar dan kent hij mij nog niet goed gegoeg.

Via Michael mijn vriend uit Moermansk heb ik multyply entree visa voor Rusia van een jaar gekregen, hij is ondertussen ook bekeerd en rijd nu ook een Harley.


Vertrek op dinsdag 3 juni naar Tallin waar de super ralley dit jaar georginaseerd word, vandaar uit rijd ik met Harley vrienden mee naar Moskou en dan rijd ik meteen door naar Vladivlostok om de ferry naar Sakaiminato Japan te pakken op donderdag 2 juli (mijn verjaardag) en op 4 juli in de morgen ben ik dan op Japanse bodem. Op 19 juli heb ik de ferry terug naar Vladivlostock, waar ik op de trein stap met mijn brommernaar Moskou en dan van daar uitnaar huis rijd.


2 weken terug had ik nog contact met Johan de Belgische biker die ook met de brommers naar Japan zijn geweest, en hij wist mij er op te adtenderen dat ik voor Japan een carnet de passage (paspoort voor motor) nodig heb, wat ik niet wist. Gelukkig heeft mijn contact Karina van de ADAC in Munchen dit supersnel inorde gemaakt voor mij zodat ik nu niet aan gesloten grens kom.


Willy van het Nekkermenneke heeft mij een nog goede laptop geschonken, welke Lex geupdate heeft zodat ik als ik geen internet heb toch mijn verhaal kwijt kan en dan later kan plaatsen, ook kan ik dan makkelijker skypen met ons Drieka.

De laatse 3 weken heb ik nodig gehad om mijn brommer een zeer grote beurt te geven bij de firma Duckers in Blerick, na 70.000 km in Zuid-Amerika,en Hyperpro in Werkendam heeft mijn schokbrekers weer 100% inorde gemaakt en als tegen prestatie ga ik bij hun filiaal in Tokio op bezoek.


Hoop natuurlijk weer op vele reactie zodat ik niet de indruk krijg dat ik voor jan lul schrijf.


Toon

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!