tototo.reismee.nl

ON ROUTE

Na hecktische weken ben ik nu toch eindelijk bijna op de plaats van mijn eerste bestemming nl Tallin in Estland voor een SUPER RALLEY. Hoop hier toch met een 10.000 gelijk gestemde Harley rijders lekker te ouwehoeren en te feesten. (nee de vergunning is NIET ingetrokken)

De laatste weken veel gesleuteld (achterstallig onderhoud) er zijn in willekeurige volgorde de volgende onder delen vervangen.
Binnenpoten en veren voorvering door Hyperpro
wiellagers, achterbrug lagers, versnellingsbak gereviseerd, nieuwe hoofdremcilinder voorrem(eindelijk goed) spanningsregelaar, accu, knipperlichten (had ik de laatste 10.000 km niet meer gebruikt) versnellingspook gammelvrij gemaakt. en als belangrijkste de primaire kast, alleen paste deze niet omdat ik de eerste EVO heb en daar veel onderdelen op zitten van schovel.
Dus bij onze Ad in Geldrop volop gekotterd en gedraaid om alles pas te maken.
Andere Toon had ondertussen mijn aanhanger voorzien van nieuwe torsie vering en wat scheuren van de TON gelast en zelf heb ik zwaardere achterlichten (die Will nog had liggen) gemonteerd heb nu rem en knipperlichten van 21 watt i.p.v. 10 watt want in Russia komt het gevaar van achter door roekeloos passeren met hoge snelheden van de nieuwe rijken die schijt aan iedereeen hebben.

Vorige week dinsdag kon de motor van "mijn" brug af bij de firma Duckers en de eerste rit in de stromende regen verliep vlekkeloos. Op woensdag werd mijn motor opnieuw getaxeerd en is nu in heel Russia voor 10.000 Euro all-risk verzekerd. Op donderdag naar Luxembourg voor weekend met HDCN regio Brabant en op vrijdag wou ik naar Winterberg rijden voor treffen met HDCN regio Duitsland. Maar op donderdagavond liep het met de alcohol consumptie wat uit de hand mede door mijn vrienden van Vinkenslag zodat ik een dag langer in Luxembourg bleef en mijn testrit wat ingekort werd, hij liep toch perfect.

Zaterdagmorgen redelijk op tijd op weg naar huis om via Duckers, waar ik nog een oliedruk schakelaar op moest halen naar huis. Maar al gauw begon mijn motor te sputteren en in te houden, maar hij bleef lopen. Tussen Luik en Achen maar eens de parkerplaats op om te kijken waar het aan kon liggen (nieuwe bougies, ontsteking, vervroeger zater er in) maar toen ik de parkplatz opdraaide en wilde schakelen bleek mijn pook op half elf te hangen en bleef hij in zijn 4de versnelling staan. Er bleek een bout van 5achste UNC verdwenen te zijn. Mijn vrienden van de ANWB maar weer ingeschakeld en nadat ik hen uitgelegd had dat ik dinsdag op reis ging werd ik meteen naar Kerkrade Dutch Hills Harley zaak gebracht (op de sleepwagen) hier hadden ze een bout die redelijk paste en mijn ontsteking bleek redelijk krap te staan en dit werd ook gauw verholpen. Maar opweg naar huis liep hij nog niet lekker en ik had geen idee waarom? Dus dat word maandag even naar Duckers om toch in ieder geval met perfekte motor te kunnen vertrekken.savonds met ons Drieka naar het Nekkermenneke heerlijk gegeten (dieet biefstuk) en afgeblust met koude thee(cognac)
Maandag bij Duckers van alles geprobeerd en na lang zoeken bleek het niet de bobine maar de condensator te zijn. Ook werd mijn pook profesioneel gemonteerd en mijn primaire deksel gedemonteerd omdat ik een olie lekkage had, deze oorzaak werd gauw gevonden (was mijn stomme schuld) en om 6 uur kon ik naar huis,dat word dus woensdag vertrekken, want ik moest nog vanalles regelen o.a. bloemetjes in de tuin. reserve koppelingskabel laten maken bij STAALS en nieuw slot op aanhanger en vele telefoontjes enz enz.

Op woensdagmorgen relax vertrokken en de eerste koffiestop om 8 uur bij Duckers, zij trokken al weer wit weg, maar er hoefde helemaal niks gesleuteld te worden. Savonds om 8 uur was ik in Bydodz (1050 KM )en op donderdag in Riga. In Lithouwen zag ik pas de eerste groepjes harleys, ben tijdje met wat Polen meegereden en savonds met Duitsers gegeten en nu hoor ik geregeld de heerlijke sound van VETTE HARLEYs die langs het hotel komen gebazen en ik zal dadelijk eens aansluiten want het is al weer bijna half 6. Mikel komt vanmiddag met de ferry vanuit Helsinki en Mino komt vanavond ingevlogen vanuit Tokio. De eerste dagen zullen jullie weinig van mij horen of zien want ik heb andere bezigheden

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!